با درود فراوان
طرح ضربتی جمع اوری ماهواره ها از اول تابستان در سراسر کشور ابلاغ شده و چند روزی است که در بعضی نقاط دارند انرا اجرا میکنند
این مسیله و موضوع از چند جهت دارای عوارضی است که ذیلا به انها اشاره خواهیم کرد
1 با توجه به استفاده حدود 90 تا 97 درصد مردم از این تکنولوزی یک فضای نامنی و استرس برای اقشار مختلف مردم ایجاد کرده که علاوه بر اینکه مردم دچار یک نوع سردرگمی و استرس دایمی هستند خود حاکمیت نیز از این فشار در امان نیست و تقریبا اعتراض همه را بلند کرده است که این یک نوع خود زنی برای یک حکومت محسوب میشود
2 این دست از اقدامات که نشان دهنده استیصال و درماندگی یک حکومت میباشد تا کنون نتوانسته جواب دهد و مطمینا بعد از این هم نخواهند توانست و فقط یک هزینه مالی بر دوش حامیت و مردم میگزارد و البته یک جو بی اعتمادی و نامنی روانی که در بالا به ان اشاره شد
3 بایک حساب سرانگشتی میتوان به ابعاد اقتصادی و زیانهای ناشی از این امر اشاره کرد
20ملیون خانوار در ایران وجود دارد که 90 و بیشتر ان از این دستگاه استفاده میکنند و با توجه به پارازیتی که بر روی ماهواره می اندازند و مردم برای دریافت شبکه های مورد علاقه مجبورند دیشهای بیشتری را خریداری نمایند تقریبا همه دارندگان رسیور ماهواره از چند دیش و ال ام بی اضافی استفاده میکنند که قیمتی بین 100 تا 200هزار تومان برای هر فرد در بر دارد
که اگر متوسط 150 هزار تومان در نظر بگیریم و تصور کنیم که حد اقل نصف ماهواره ها را جمع اوری کنند رقمی بالغ بر1500000000000 ضرر و زیان به مردم خواهد رسید
از انجاییکه همه این افراد دوباره و بلافاصله ماهواره های جدید خواهند خرید و نصب میکنند همین رقم هم باید از جیب مبارک خرج کنند و ارز کشور را به جیب شرکتهای کره ای و..... بریزند
اینها را جمع کنید با دلالی یک عده و اشتغال زایی کاذب که شغلشان خرید و فروش دستگاه ماهواره هست و یک عده به عنوان نصاب که دستمزدی به خاطر سرویس دهی دستگاه دریافت میکنند + هزینه های جانبی دیگر
4 با توجه به اصل "هر چیزی محدود شود عطش ان بیشتر میشود" این نوع محدودیت ها نتیجه عکس خواهد داد /میدهد
چنانچه تا کنون چنین بوده است و این سوال را در ذهن متبادر میسازد که این نوع اقدامات چه دستاوردی برای حکومت داشته
که همچنان بر تداوم ان اصرار میورزند؟
5 چنین شیوه هایی علاوه بر اینکه تداعی کننده برخورد طالبانی با تکنولوزی هست نشان دهنده این موضوع نیز میباشد که این همه هزینه برای ایجاد شبکه های متنوع داخلی و ماهواره ای و... نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند که سهل است به یک دستگاه تبلیغاتی علیه خود تبدیل شده است
6 براستی ایا یک انسان اگاه در بین این جماعت نیست که به انها بنمایاند نتایج درخشان!! این نوع بر خورد را؟
ایا انها تا کنون در نیافته اند که اگر ازادی رسانه وجود میداشت نه تنها مردم راحتتر میتوانستند به اطلاعات دست یابند که خود نیز با صرف چنین هزینه هایی میتوانستند به عنوان یک قدرت رسانه ای ظاهر شوند و حداقل اندکی از این همه هزینه های رسانه ای نتیجه ای ولو اندک بگیرند
انها با ازادی رسانه میتوانستند اعتماد عمومی را جلب کنند و حداقل برای طرفداران خود به عنوان رسانه عمل کنند کاری که تا کنون از انجام ان عاجز مانده اند
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر