۱۳۹۰ تیر ۲۳, پنجشنبه


امروز در خبرها امده بود که علی لاریجانی با بعضی از اصلاح طلبان دیدار داشته و انان را به حضور در انتخابات تشویق کرده که البته واکنشهای گوناگونی نسبت به انتشار این خبر در محافل سیاسی و مطبوعاتی شکل گرفته است



یکی از این واکنشها را اقای بابک داد از فعالین و روزنامه نگاران جنبش سبز در مصاحبه با رادیوفرانسه انجام داده و در این مصاحبه هر نوع حضور در انتخابات را خیانت و پایمال کردن خون شهدای راه ازادی عنوان کرده است



جزییات بیشتر را میتوان در صفحه فیس بوک وی دنبال کرد

http://www.facebook.com/pages/babak-dad-بابك-داد/135566226459293



و البته من هم در کامنتی که برای ایشان گذاشتم انتقادات ایشان را وارد ندانسته که در ذیل ان مطلب را باز نشر میکنم



سلام اقای داد

مثل اینکه حال و هوای خارج روی شما ه اثر گذاشته و از صحنه واقعی ایران کمی دور شده اید

و بسیار ارمتنگرایانه فکر میکنید

چرا فکر میکنید حضور در انتخابات خیانت است ؟

ایا این با نظر خیلی از خارج نشینان موافق تحریم انتخابات 88 نیست

چرا احساس میکنید حضور اصلاح طلبان در انتخابات موثر نیستو حداکثر یک اقلیت کوچک کثل این دوره خواهیم داشت؟

بگویمبگذارید اول از سود و زیان تحریم انتخابات وحضور در انتخابات

اگر اصلاح طلبان حاضر نشوند حاکمیت با یک انتخابات بدون رقیب و یا حد اکثر با رقبای درون گروهی صحنه سیاسی را به نفع خود به پایان میرساند

تطمیع مردم و.... تضمین خواهند کردتبلیغات فراوانحساسیت های قومی و محلیاز جمله کثرت کاندیداهاحضور مردم هم با شیوه های گوناگون

و حد اکثز اینکه در چند کلان شهر حضور مردم حداقلی خواهد بود که انهم برای حاکمیت به نسبت ریسک بالای حضور اصلاح طلبان در حاکمیت می ارزد

پیش فرض شما شکست اصلاح طلبان و یا عدم کارایی انان است که نمیدانم از چه منبعی به چنین نتیجه ای رسیده اید

واما مزایا

با حضور فعال اصلاح طلبان در انتخابات حاکمیت مواجه با یک بازی دو سر باخت خواهد شد

اگر شما فکر میکنید که تحریم و مبارزات انقلابی راه رسیدن به این مهم است لطفا با استدلال منطقی و ذکر نمونه های موفق ان مردم را توجیه کنید وگرنه ساز مخالف زدن هنر سیاست مردان پخته نیست

این موضوع نکته دیگری هم دارد و ان اینکه ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان قادر خواهد بود مخالفین را سازماندهی کند و در صورت لزوم اعتراضات و یا تحریم انتخابات به شکل سازمان یافته عمل کنند

در صورت رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان علاوه بر ایجاد موج اعتراضات حاکمیت وارد باخت دیگری میشود که انهم مواجهه با نخبگان زیادی است که یا کاندید بودن و حاکمیت انانرا محرم ندانسته و یا نخبگان و توده مردم که از رد صلاحیت کاندیدشان سرخورده شده اند

و نکته اخر هم این است که در صورت تایید صلاحیت و پیروزی احتمالی اصلاح طلبان میتوان امیدوار بود که روند دموکراسی خواهی یک گام دیگر به پیش برداردموضوعی که در صورت تحریم هرگز به ان نخواهیم رسید

اقای داد عزیز

خونهای ریخته شده و شهیدان راه ازادی همه برای این بود که کشور راه اصلاح و ازادیخواهی و دموکراسی خواهی را در پیش بگیرد

چرا که کاندیداهای اصلاح طلب تا قبل از نتیجه رد صلاحیت توانسته اند مردم را به گرد یک ستاد انتخاباتی جمع کنند و رد صلاحیت انان برای نظام بسیلر پر هزینه خواهد بود و حداقلش این است که ان بخش از مردم که به دور کاندیدا مورد نظر جمع شده اند عملا وارد فاز نارضایتی خواهند شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر