در چند روز گذشته به شکل کم سابقه ای تعدادی از فعالین سیاسی و مطبوعاتی را بدون اینکه علتی برای دستگیری انها را اعلام کنند بازداشت و روانه زندان کردند
هیچکس دقیقا نمیداند علت دستگیری انها چه بوده و توسط چه سازمانی بازداشت شدند
گمانه زنی های زیادی در مورد بازداشت انان از سوی موافقین و مخالفین این اقدام صورت گرفته که شاید رسمی ترین و جدید ترین ادعا توسط بنگاههای تبلیغاتی دستگاههای امنیتی _خبرگزاری فارس و کیهان_ ارایه شده که به زعم اینها ارتباط این روز نامه نگاران با رسانه های خارج از کشور دلیل اصلی بازداشت انها اعلام شده
ولی جدا از دلایل مختلفی که گفته شده هیچ اقدامی خارج از زمان و مکان قابل تصور نیست بنا براین این سوال پیش می اید که فلسفه این اقدامات چه میتواند باشد؟
در شرایط فعلی ایران و در استانه انتخابات ریاست جمهوری اتاق فکر گروههای امنیتی به این نتیجه رسیده که باید قبل از شکل گیری فضای انتخاباتی باید زهر چشمی بگیرند از کسانی که احتمال دارد در حین انتخابات فعال بشوند
انها پیشاپیش گرد مرگ را بر جامعه میخواهند بپاشند به امید اینکه از این برهه زمانی به سلامت عبور کنند
و این بگیر و ببند ها طبق اخبار واصله محدود به چند روزنامه نگار و فعال سیاسی نخواهد شد وانها قصد دارند در تمامی شهرها و حتی روستاها افراد فعال و لیدر چه در سطوح بالا و چه در سطوح میانی افرادی را دستگیر و زندانی کنند
و به نسبت شناختی که از هر یک از افراد دارند انها را تا اخر انتخابات بازداشت و یا با سپردن تعهد ازاد میکنند بلکه از اتفاق افتادن انچه در سال 88 رخ داد جلوگیری کنند
بنابراین همچنانکه وزیر فرهنگ اعلام کرد دستگیری روزنامه نگاران به خاطر فعالیت مطبوعاتی نبوده و کاملا به خاطر مسایل امنیتی بوده و اصلا بوسیله وزارت اطلاعات دستگیر شده اند
البته نه اینکه این افراد فعالیتهای ضد امنیتی داشته اند نه
بلکه به نوعی پیشگیری از وقوع مسایل سال88 هست که وزارت اطلاعات خود را متولی این امر میبیند و از انجا که در این کشور برای حل هر مسیله ای یک راه حل بیشتر وجود ندارد و انهم چماق درمانی است لذا در این طرح نیز از این شیوه استفاده شده به طوری که انها هر کسی را که در دور قبل فعالانه در ستاد کروبی موسوی خاتمی هاشمی محسن رضایی و حتی قالیباف شرکت داشتهاند به چشم افراد خرابکار نگاه میکنند و معتقدن که باید فعالیت انها را زیر نظر گرفت
این زیر نظر گرفتن هم از شنود مکالمات تلفنی گرفته تا بررسی اس ام اس و شناسای فعالیتهای اینترنتی گزارشات بسیج محله و.... میشود
نتیجه گیری اینکه کلیه دل مشغولی نهاد های امنیتی چگونگی مدیدریت این رویداد سیاسی است به شکلی که از کنترل انها خارج نشود و از شکل گیری شبکه های اجتماعی جلوگیری کنند و از انجا که تنها راه حلانها همیشه سرکوب بوده این بگیر و ببند ها ملول این نوع تفکر حاکم بر نهادهای اطلاعاتی است
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر