۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

نامه به اکبر گنجی و چند سوال


سلام اقای گنجی 
برنامه پرگار بی بی سی را داشتم میدیدم 
خوشحال بودم که شما را در یک مناظره میدیدم و دوست داشتم از قدرت کلام واطلاعاتتان در حوزه عمومی استفاده کنم 

به خصوص که شما  هم به شکل جامعه شناختی و هم به شکل فلسفی به قضایا نگاه میکنید 

به خصوص دیدگاه فلسفی و دوری از تناقض و سفسطه و مغالطات برای من خیلی جالب است 

هم چنین دوست داشتم که از دیدگاه شما بحث ازادی بیان و مقدسات و... را بشنوم که این توفیق را شبکه بی بی سی در اختیار بنده گذاشت 
ولی افسوس که انچه میشنیدم جز مغلطه و بازی با کلمات برای اثبات سخن خود چیزی نشنیدم

اقای گنجی خواهش میکنم خیلی صریح به این سوالت پاسخ بدهید 

1 ازادی بیان را تعریف کنید  و مشخصا اگر محدوده ای برای ان متصور هستید  مرز ان و خط قرمز ان کجاست؟

2 چه چیز از نظر شما مقدس هست ؟

3 مقدسات از نگاه دیگران چقدر برای شما قابل ستایش است؟

4 شما بارها و بارها در برنامه پرگار تاکید کردید که محل دعوا مسخره کردن مقدسات است . شما چه عملی را مسخره کردن مقدسات می دانید؟

5 مرز بین انتقاد توهین و تمسخر کجاست؟ ایا فکر نمیکنید که اگر قرار باشد به صرف اینکه توهین و تمسخر نسبت به عقاید ممنوع شود  دیگر انتهایش نا مشخص میشود و هر کس هر سخنی را تمسخر و توهین به خودش میداند و لاجرم همه باید لام در کام فروبرده و سخنی نگویند؟

6 هر موضوعی ممکن است برای یک فرد مقدس و برای دیگری غیر مقدس باشد ایا میتوان به صرف اینکه حرف یا عمل ما توهین به مقدسات دیگری باشد از انجام ان صرف نظر کنیم؟

7 در این برنامه باز هم به کرات از رفتار های متناقض غرب در برخورد با موضوعات مختلف و از جمله مقدسات انتقاد کردید ولی ایا این امر معیاری است برای محدود کردن ازادی بیان؟.
مثلا اگر امریکا مخالفانش را ترور میکند دلیلی بر این است که مجوز ان برای دیگران هم صادر شود

یا اگر غرب نسبت به کشتار مردم بحرین بی تفاوت است مجوزی برای بی تفاوتی انها در سوریه هم باید باشد؟


9 اگر من ادعا داشته باشم که سخنان شما توهین به مقدسات من نوعی است عکس العمل شما چیست؟ ایا حاضری گفته های خود را پس بگیری و معذرت خواهی بکنی

10 شما منکر وجود امام زمان شدید و عده زیادی از شیعیان شما را به خاطر توهین به عقایدشان مرتد خواندند ایا این باعث میشود که شما مطالعات و شناخت خود نسبت به این موضوع را انکار کنید و واقعیات را نادیده بگیرید؟

ایا گالیله  که به عقاید کلیسا توهین کرده بود شایسته حکم ارتداد بود؟ وایا گالیله باید به احترام اصحاب کلیسا واقعیات علمی را منکر میشد؟

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر